Strona główna
English version

Stanowisko hamowniane z silnikiem o zapłonie wymuszonym i bezpośrednim wtryskiem paliwa Volkswagen 1.2 FSI

Jednostka: Katedra Pojazdów Samochodowych i Transportu Opiekun: dr inż. Piotr Łagowski , adiunkt, Kierownik Laboratorium Silników Cieplnych
Lokalizacja: Laboratorium Politechniki Świętokrzyskiej, ul. Warszawska 430, 25-414 Kielce , 25-314 Kielce E-mail p.lagowski@tu.kielce.pl
WWW: Telefon: 505 522 108
Laboratorium: Zobacz opis całego laboratorium Producent: Automex Sp. z o.o.
NazwaName
Stanowisko hamowniane z silnikiem o zapłonie wymuszonym i bezpośrednim wtryskiem paliwa Volkswagen 1.2 FSIEngine test stand with a spark-ignition direct injection engine Volkswagen 1.2 FSI
Opis/specyfikacjaDescription/Specification
Stanowisko składa się z głównej ramy na której osadzony jest hamulec firmy AUTOMEX Sp. z o.o. mocy 200kW z kompletnym sterowaniem oraz jeden silnik spalinowy o zapłonie wymuszonym Volkswagen 1.2 wyposażony w układ zasilania z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania spełniający normy emisji spalin EURO 5. In this engine test stand, there is a main frame to mount a fully controlled AUTOMEX 200 kW dynamometer and one Volkswagen 1.2 spark-ignition engine equipped with a direct injection system meeting the EURO 5 emission standards.
Możliwości badawcze (spektrum działania)Capacity for research
Stanowisko oprócz oryginalnego sytemu sterownia wyposażone jest badawczy sterownik silnika o zapłonie wymuszonym firmy NIRA, który umożliwia dostęp do konfiguracji (regulacji, zmiany) wszystkich parametrów sterowania pracą silnika dobieranych podczas dostrajania ECU do warunków pracy silnika (sterowanie układem zapłonowym, układem zasilania tj. czasy i fazy wtrysku paliwa, ciśnienie wtrysku paliwa, sterowanie układem doładowania, recyrkulacją spalin oraz innymi elementami wykonawczymi silnika). Zmiana parametrów możliwa jest z poziomu PC w sterowni stanowiska badawczego. The control system has been supplemented with a NIRA controller for controlling spark-ignition engines, which ensures configuration (adjustment, resetting) of all the control parameters set during ECU tuning (control of the ignition and injection systems, i.e. injection timing and phases, injection pressure, control of the force induction system, exhaust gas recirculation and other engine actuators). Parameter resetting is carried out through the PC-based test stand control system.
Słowa kluczoweDziedziny nauki
5.1 Mechanika
5.2 Konstrukcja maszyn
5.4 Eksploatacja maszyn
5.9 Transport
5.13 Energetyka cieplna
5.19 Metody komputerowe w nauce