Strona główna
English version

Ruchome Laboratorium Badań Bezpieczeństwa i Własności Dynamicznych Pojazdów Samochodowych

Jednostka: Katedra Pojazdów Samochodowych i Transportu Opiekun: dr hab. inż. Rafał Jurecki, adiunkt
Adres: Warszawska 430 Budynek E , 25-413 Kielce E-mail: rjurecki@tu.kielce.pl
WWW: Telefon: (+48)413323946
NazwaName
Ruchome Laboratorium Badań Bezpieczeństwa i Własności Dynamicznych Pojazdów Samochodowych
Opis/specyfikacjaDescription/Specification
Ruchome laboratorium Badań Bezpieczeństwa i Własności Dynamicznych Pojazdów Samochodowych powstało na bazie adaptowanego pojazdu Ford Transit adaptowanego jako ruchome laboratorium badawcze, wyposażonego w specjalistyczną aparaturę. Zostało współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Projekt WND-RPSW.02.01.00-26-010/11
Zagadnienia specjalistyczneFields of expertise/specialization
Badania dynamiki ruchu pojazdu: hamowanie (w tym badania ABS), kierowalność itd
Prowadzone badania i ich potencjalne zastosowaniaConducted research activities with potential application/use
Aparatura naukowo-badawcza będzie wykorzystywana do działalności dydaktycznej i naukowo-badawczej. Będą prowadzone badania naukowe z zakresu bezpieczeństwa i własności dynamicznych pojazdów samochodowych np. kierowalności, skuteczności hamowania (w tym działania systemów ABS).
Wykaz aparaturyList of scientific and research equipment/apparatus
3- kierunkowe czujniki przyspieszeń liniowych
czujniki gyroskopowe do pomiaru przyspieszeń kątowych i przyspieszeń liniowych względem 3 osi
Zestaw do pomiaru poślizgu kół wraz z oprzyrządowaniem czujnik WPT na 2 koła z oprzyrządowaniem
Czujnik do pomiaru nacisku na pedał hamulca z zakresem 1500N zprzystawką do pomiaru siły na dźwigni hamulca ręcznego
Komputer pomiarowy (laptop) DELL Inspirion oraz drukarka HP
Samochodowy uchwyt do komputera pomiarowego
Zestaw aparatu cyfrowego Nikon D5100 do współpracy z programem analiz fotogrametrycznych PC Rect z osprzętem pomocniczym
Karta analogowo cyfrowa NI USB X SERIES Multifunction DAQ
Wielopunktowy czujnik nacisku pod pośladki i plecy Tekscan BMPS
Oscyloskop cyfrowy Rigol DS 1102D oraz generator sygnałów Rigol DG1022
Zestaw wag samochodowych do pomiaru nacisków kół UNIWAG DFWKRP
System rejestracji wizyjnej zdarzeń drogowych: 4 kamery, monitor, nagrywarka BRIGADE
Miniaturowa kamera termowizyjna z ekranem FLIR
Zestaw multimetrów FINTES 716, PROTEK 506
Przyrząd pomiarowy do sporządzania szkiców wypadkowych MLCM
Zasilacz stabilizowany GPS-4303
Przyczepa samochodowa do transportu osprzętu pomocniczego STIM typ S11
Generator prądu PGG2800X
Myjka ciśnieniowa Stihl RE128
Zestaw kluczy i narzędzi (umieszczone w przyczepce transportowane na miejsce badań)
Znaki drogowe, zapory drogowe i innny sprzęt zabezpieczenia miejsca badań

Czujnik przyspieszeń liniowych
Czujniki gyroskopowe do pomiaru przyspieszeń liniowych i kątowych
Samochd Ford Transit
Wielopunktowy czujnik nacisku pod pośladki i plecy
Zestaw do pomiaru poślizgu kół

Czujnik przyspieszeń liniowycha
Czujniki gyroskopowe do pomiaru przyspieszeń liniowych i kątowycha
Samochd Ford Transita
Wielopunktowy czujnik nacisku pod pośladki i plecya
Zestaw do pomiaru poślizgu kóła

Słowa kluczoweDziedziny nauki
laboratorium badań bezpieczeństwa i własności dynamicznych pojazdów samochodowych, samochody, technika samochodowa, badania dynamiki pojazdów, diagnostyka pojazdów 5.2 Konstrukcja maszyn
5.4 Eksploatacja maszyn
5.9 Transport
5.19 Metody komputerowe w nauce