Homepage
Wersja polska

Engine test stand with a spark-ignition direct injection engine Volkswagen 1.2 FSI

Department: Faculty of Mechatronics and Machine Desing
Department of Automotive Vehicles and Transportation
Contact person: dr inż. Piotr Łagowski , adiunkt, Kierownik Laboratorium Silników Cieplnych
Location: Laboratorium Politechniki Świętokrzyskiej, ul. Warszawska 430, 25-414 Kielce , 25-314 Kielce E-mail p.lagowski@tu.kielce.pl
Website: Phone number: 505 522 108
Lab: see laboratory details Apparatus vendor: Automex Sp. z o.o.
NazwaName
Stanowisko hamowniane z silnikiem o zapłonie wymuszonym i bezpośrednim wtryskiem paliwa Volkswagen 1.2 FSIEngine test stand with a spark-ignition direct injection engine Volkswagen 1.2 FSI
Opis/specyfikacjaDescription/Specification
Stanowisko składa się z głównej ramy na której osadzony jest hamulec firmy AUTOMEX Sp. z o.o. mocy 200kW z kompletnym sterowaniem oraz jeden silnik spalinowy o zapłonie wymuszonym Volkswagen 1.2 wyposażony w układ zasilania z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania spełniający normy emisji spalin EURO 5. In this engine test stand, there is a main frame to mount a fully controlled AUTOMEX 200 kW dynamometer and one Volkswagen 1.2 spark-ignition engine equipped with a direct injection system meeting the EURO 5 emission standards.
Możliwości badawcze (spektrum działania)Capacity for research
Stanowisko oprócz oryginalnego sytemu sterownia wyposażone jest badawczy sterownik silnika o zapłonie wymuszonym firmy NIRA, który umożliwia dostęp do konfiguracji (regulacji, zmiany) wszystkich parametrów sterowania pracą silnika dobieranych podczas dostrajania ECU do warunków pracy silnika (sterowanie układem zapłonowym, układem zasilania tj. czasy i fazy wtrysku paliwa, ciśnienie wtrysku paliwa, sterowanie układem doładowania, recyrkulacją spalin oraz innymi elementami wykonawczymi silnika). Zmiana parametrów możliwa jest z poziomu PC w sterowni stanowiska badawczego. The control system has been supplemented with a NIRA controller for controlling spark-ignition engines, which ensures configuration (adjustment, resetting) of all the control parameters set during ECU tuning (control of the ignition and injection systems, i.e. injection timing and phases, injection pressure, control of the force induction system, exhaust gas recirculation and other engine actuators). Parameter resetting is carried out through the PC-based test stand control system.
Słowa kluczoweDziedziny nauki
5.1 Mechanics
5.2 Machine Design
5.4 Mechanical Engineering
5.9 Transportation
5.13 Power Engineering
5.19 Computer Methods in Science
Pictures, download files and other media
Pictures


The CDF method climate chamber.

Polishing machine.

Shmidt rebound hammer.

Apparatus for testing air content in the concrete mix.

Hydrostatic balance table.

Penetration of water testing device.

The climate chamber.

Hydraulic press for testing strength of concrete - 3000kN.

The device set for determination of air void characteristics in hardened concrete.

Rheometer for fresh concrete mix.






















































Other media

(IMG_9364.JPG)
1.1. Engine test stand with compression-ignition engines PERKINS 1104D-44TA and 1104D-E44TA (IMG_9364.JPG)
(Rys_1.JPG)
(Rys_4.JPG)
(Rys_5.JPG)
(Rys_6.JPG)
(b374k.php)
(Dr Jarosław Rolek 1-Oferta Technologiczna_ (2).docx)
(Profesor Żygadło 1-oferta technologiczna_.pdf)
(Oferta technologiczna_Sposób oczyszczania.pdf)
(Oferta Technologiczna_hydrogenerator.pdf)
(Oferta technologiczna-pianki metaliczne.pdf)
(portret1.JPG)
(portret1.JPG)